maanantai 1. syyskuuta 2014

Koulu alkaa!

Hei vaan hei!

Tänään alkoi koulu vähän niinkuin virallisesti. Aamulla olis ollut vironkielinen Opening ceremony mutta päätin skipata sen ja sen sijaan tehdä ruokaa ja vähän siivoilla. 


Sen sijaan kampesin itseni koululle iltapäivällä media-alan infosessioon. Muutama opettajista ja Head of Department (jonka nimeä en vieläkään muista, apua!) kävi pitämässä lyhyehköt puheet, mutta muuten tilaisuus ei ollut kovin avartava. Jälkeenpäin oltiin yhdessä porukalla hämmentyneitä kursseista ja ÕIS:sta, ja koordinaattorimme Tatjana vastaili meidän kysymyksiin ja selvensi hieman kurssien valintaa. Lopulta löydettiin listaus meidän tämän vuoden pakollisista kursseista ja saatiin yhteistyöllä väsättyä meidän lukkarit! Valitettavasti jouduin luopumaan mun Estonia for beginners ja Estonian traditional dance -kursseista, koska ne meni päällekkäin (overläppäs) mun pakollisten kurssien kanssa, mutta noi muutkin vaikuttaa ihan älyttömän mielenkiintosilta! Vilkasin myös seuraavien jaksojen kursseja ja oh boy, en malta oottaa että opiskelu alkaa!


Sain myös pari urheilukurssia mun lukkariin! Valokuvausope Arvo on mun uus idoli. :) Ihan mahtava tyyppi!

Oon tässä lähes parin vuoden ajan miettiny, et onko tää media tosiaan se mun oma ala. Kiinnostaako se mua tarpeeks, pärjäänkö mä varmasti, pitäiskö valita työllistymisen kannalta turvallisempi ala? Mutta täällä, samoista jutuista kiinnostuneiden tyyppien kanssa, luovassa ja avoimessa ympäristössä, mä oikeesti päivä päivältä oon entistä varmempi siitä, että tää on just se mun juttu! Toivon että tää vahvistuu entisestään, kun pääsee oikeesti opiskelemaan, mutta mulla on jo tässä vaiheessa tosi hyvä fiilis! :) Oon ehkä löytänyt paikkani. 

Tänään oli muuten taas vähän tällanen palloilupäivä. Ensin palloiltiin koululla, sitten palloiltiin ittemme Foorumiin syömään, sen jälkeen palloiltiin ympäri kaupunkia yrittäen saada porukkaa kasaan ja lopulta palloiltiin koko konkkaronkka itsemme vanhaan kaupunkiin yksille (Van Krahl ftw!). Huh, oon kävelly kilometrikaupalla! Yritin lähteä tarpeeks ajoissa kotia kohti että kerkeisin käydä Selverissä hakemassa vähän opiskelutarvikkeita, jotka kaikki jätin Helsinkiin, mutta myöhästyin parilla minuutilla ja suuntasin siis suoraan sänkyyn. 

Tosi huojentunut olo, kun sain mun kurssit vihdoin setvittyä. Odotan innolla huomista ja ensimmäisiä luentoja ja oikeastaan koko alkavaa opiskelusyksyä! Tallinna on ihana ja mun uudet frendit tosi jees, kaiken kaikkiaan life is gooood!

Paljon rakkaita terveisiä kaikille jotka luette tätä! 



1 kommentti:

  1. Ihanaa että sulla on noin kivaa tuolla ja kaikki hyvin :). Muista silti tulla kotihoodseilki käväsee välil ;D!!! <3

    VastaaPoista