maanantai 29. syyskuuta 2014

Viikonloppu Helsingissä



Istun Tallink Superstarissa matkalla kohti Tallinnaa. Takana on superhuippu viikonloppu, joka starttasi jo torstaina freshmen partyilla!

Ennen siirtymistä viikonlopun tapahtumiin, haluan kuitenkin kertoa huipusta kirjastokokemuksesta! Ajan joka päivä bussilla ohi Tallinnan Kansalliskirjastosta. Mun on pitkään pitänyt käydä tsekkaamassa se, mutta en oo saanut aikaiseks. Keskiviikkona satuin kuitenkin pyörimään lähistöllä ja mulla oli hetki joutilasta aikaa, joten kävelin sisään. Sain rekisteröityä mun kirjastokortin ja lainasin jopa ekan kirjan. Kirjasto on ihan valtava! Siellä on monta kerrosta ja myös historiallisia esineitä. Kirjan lainaaminen on vähän hasardia. Täytin pienelle paperilapulle kirjan nimen sekä tsekkasin netistä sen hyllypaikan ja kiikutin lapun tiskin takana istuvalle neidille. Vartin päästä kirja tuotiin mulle. Kyseessä on muuten Salingerin Catcher in the Rye. Päätin vähän sivistää itseäni. Oon päässyt tähän mennessä puoleen väliin ja kirjaa on tosi kiva lukea, vaikka pelkäsin että englanninkielisen kaunokirjallisuuden lukutaito on päässy ruostumaan lukion jälkeen. 






Sitten siihen viikonloppuun. Ekat viralliset freshmen partyt järkättiin tosiaan Patarei Merekindlus -vankilassa. Paikalla oli ainakin Facebookin mukaan yli tuhat ihmistä! Ja meno oli kyllä sen mukanenki. Jonotin ikuisuuden "baaritiskille" (joka oli teltta vankilan pihassa) ja jouduin myös käyttämään kyynärpäitäni. Illan viiletessä siirryttiin sisätiloihin joraamaan. Oli melkoiset reivit. Sain myös siideriä tai kaljaa niskaani ja biletin tukka tahmeana. Oli ihan huippusiistiä kyllä olla bailaamassa parhaiden luokkakavereiden kanssa! 

Perjantaina pistin kamat kasaan ja suuntasin ah niin tuttuun Tallinnan satamaan. Kävin ostamassa kavereille viemisiä, hyppäsin laivaan ja seilasin Helsinkiin. Saavuin perille illan jo pimetessä ja rakas Jesse kävi hakemassa mun kamat satamassa ja heittämässä mut Kallioon. Kävellessäni rakkaiksi käyneitä Kallion katuja tuntui etten olisi ollut päivääkään poissa Helsingistä. Mun aivot ei oikeen käsittäny, asunko mä oikeesti Tallinnassa vai Helsingissä. Sinänsä hupaisaa, mun ensimmäinen "kulttuurishokki" iski vasta kun ekan kerran tulin Helsinkiin, ei suinkaan Tallinnassa. Ei sillä, mulla on hyvä fiilis ja viihdyn Tallinnassa, mutta on Helsinkikin mulle niin rakas. Nautittiin Empun kanssa Helsingin yöelämästä, joka tosin oli shokeeraavan kallista Tallinnan autuaan edullisen elämän varjossa. Oli ihana nähdä Jesseä ja Emppua pitkästä aikaa!


Kaatosade yllätti. 


Lauantaina käytiin Annikan ja Erikan kanssa syömässä Fondassa, shoppailemassa ja lopulta mentiin Annikan kanssa röhnöttämään sohvalle ja tuijottamaan voimistelun maailmanmestaruuskisoja. Ei osattu niinkään arvostella itse voimistelua, mutta asut sai tiukkaa kritiikkiä! Oon keräilly univelkaa koko tän ja viime viikon ja perjantai-illan jälkeen alkoi olla veto pois. Voimistelun kattominen kuitenkin ilmeisesti auttoi, sillä lauantai-iltakin meni lopulta älyttömäksi bilettämiseksi. Oli kyllä ihan huikeen kivaa! 

Sunnuntaina otin rennosti, söin äipän ja isin kanssa hyvää kotiruokaa ja kattelin telkkaria (harvinaista herkkua nykyään). Kävin illalla vielä pikaisesti yksillä (limuilla) mutta uni painoi silmiä. 

Tosiaan, nyt istun laivassa hyvin levänneenä ja nautin tästä älyttömän onnellisesta fiiliksestä. Mulla oli aivan huippu viikonloppu ja oli ihana käydä Helsingissä näkemässä rakkaita ihmisiä ja tietty koiria! Aurinko paistaa, syksy on kaunis ja ilma ihanan raikas. Mä saan opiskella Tallinnassa hyvässä koulussa, mielenkiintosta ainetta, ja mulla on mahtavat koulukaverit! Lyhyesti sanottuna, elämä on aika huippua tällä hetkellä. Mä oon todella onnellinen. Mikään ei vois olla paremmin just nyt. 

Loppuun vielä shoppailusaldoa. Ostin tulomatkalla ihanan Snön sormuksen ja korvakorut. Oon myös aivan rakastunu mun River Islandista ostamiini finger top -sormuksiin. Hukkasin torstaina mun rakkaan Ponke's-pipon bussiin ja ajattelin käydä Helsingissä ostamassa uuden. Tummansiniset oli kuitenki loppu, niin myymälästä kuin nettikaupastakin. Mun särkynyttä sydäntä paikkaa kuitenki nyt uus tummansininen Obey-pipo. Kävin vielä ennen laivaan nousua lunastamassa Verkkokaupasta tilaamani valokuvausheijastimen. Kyseessä oli poistotuote ja hintaa oli huikeat kymmenen euroa. Ja miettii kuitenkin kuinka hyödyllinen hankinta moinen on. Ei ollenkaan paha! 





Nyt hyvästä fiiliksestä ja syyssäistä nauttien kohti uutta viikkoa ja lokakuuta! Muistakaa huolehtia hyvinvoinnistanne ja nauttia niistä arkisistakin asioista!

Pus!
:)


Keksin että mun hiukset on niin pitkät, että niitä voi letittää! Auton ajaminen on kanssa parasta (huom. otin kuvan punaisissa valoissa).


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti